Alla dessa mobiler

När det gäller sådant som mobiltelefoner har jag aldrig haft ett behov av att vara först med det "senaste". Mobil är en användbar pryl men ingenting mer. Det kanske är därför jag alltid har köpt billiga mobiler utan några finesser. Och det kanske är därför jag bara är inne på min tredje mobiltelefon sedan jag fick min första i åttan (alltså -98/-99). De flesta jag känner har betat av dubbelt så många mobiler på samma tid. Om den inte blivit stulen hade jag säkert fortfarande spelat snake på min Nokia 5110. Och om min pojkvän inte klagat på min anskrämliga mobil hade jag säkert fortfarande pratat en massa strunt i min Sony-mobil. Dessa omständigheter gör att jag trots allt är inne på min tredje mobil, en Samsung som har hängt med de senaste 3 1/2 åren.



Men nu känner jag att det kanske är dags att skaffa en ny i alla fall. Jag har börjat tröttna på att batteriet laddar ur på ett par dagar, att det inte går att ställa in larm och annat störigt den lilla manicken har för sig.

Och vore det inte lite häftigt med en kamera? Då skulle jag kanske kunna lära mig att mobilblogga också... Vad tror ni om det?

Och den stora frågan, vad borde en anspråkslös (när det gäller mobiler alltså...) tjej som jag köpa för mobil? Kom gärna med tips. Jag vill kunna ringa, skicka sms, ställa larm och en kamera vore ju som sagt inte helt fel. Den får gärna vara snygg också. Och prisvärd (läs: billig). Jag kanske inte är så anspråkslös när det väl kommer till kritan.

Kommentarer
Postat av: Tovee

samsung omnia är fin :)

2009-03-05 @ 22:19:39
URL: http://tovelicious.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack Tove, ska kolla in den!

2009-03-05 @ 22:25:48
URL: http://allteanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0