Det har inte hänt så mycket

Här kommer den utlovade tåg-bloggningen. På väg till Uppsala alltså. Eller så fortsätter jag till Arboga. Skulle vara spännande med någonting nytt. Fast jag längtar till Uppsala eftersom den staden alltid innebär att jag får träffa min pojkvän. Och det innebär ofta en ledig dag också. Ska försöka mig på en ledig dag utan att spendera en massa pengar (jag får på sin höjd bada...). Det känns nämligen i plånboken att det var längesedan jag fick lön. Men nu behöver man bara hålla ut i fem dagar till. Det ska nog gå. Bara det inte dyker upp någon oförutsedd utgift. Det vore inte bra för min ekonomi. Inte alls. Vet ni vad jag brukar göra om pengarna börjar sina flera dagar innan löning? Jag brukar dela de pengar jag har på antalet dagar som är kvar tills en ny laddning pengar trillar in på kontot. Då vet jag exakt hur mycket jag får spendera per dag. Man får otroligt bra koll på utgifterna på det sättet och om man t ex spenderar mer än dagens "ranson" så får man mindre att röra sig med de resterande dagarna.  Ett tips till er som liksom jag tycks ha större utgifter än inkomster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0