Och jag gillade allt beröm

Idag hade jag min drömkund. En kvinna mellan 30 och 40 stegar fram till mig och undrar vad vår största storlek är och jag svarar 42. Hon säger "Tack, hejdå" och vänder på klacken. Hon är uppenbart på dåligt humör. Men utanför butiken ser jag hur hennes man stannar henne och säger något. De kommer tillbaka och hon berättar att hon behöver en klänning till ett bröllop. Klänningen skulle inte vara lång och inte heller för kort och hon ville kunna bära bh under. Det var förutsättningarna. Hon är fortfarande lite skeptisk och tror inte att våra klänningar kommer passa henne men jag plockade ut ett tiotal klänningar till henne och hon börjar prova. Men från första klänningen hon fick på sig så bra lös hon upp. Hon strålade. Klänningarna satt perfekt och man såg ett nytt självförtroende i hennes ansikte och hållning. Drömscenario och mission compleated. 

 
Hon köpte bl a dessa klänningar.

Kommentarer
Postat av: Linsday

Du är grym Anna! Jag älskar när sådant där händer.Lycka!=)

2009-05-22 @ 21:09:28
Postat av: Tove

Ååå sånt är underbart! =)

2009-05-23 @ 00:32:33
URL: http://tovelicious.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, visst är det underbart! Bara folk som jobbat i butik kan förstå hur man kan leva på sådant i flera dagar.

2009-05-24 @ 20:32:49
URL: http://allteanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack gode gud att du hjälper tjockisar!

2009-05-25 @ 13:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0