Vattenpipa


Shishameny på Seqouia.


En massa vettenpipor på Café Vivant vid Nilen.

Jag nämnde nästan-vattenpipan i söndags va? Nu ska jag förklara mig. I Kairo röker alla vattenpipa. Hemma, på gatan, på ett fik eller restaurang. Eftersom jag och min pojkvän bodde där förra terminen (och han kämpade med att sluta snusa) blev det en vana även för oss. Få kväller slutade inte med en vattenpipa efter middagen på Seqouia eller en promenad bort till någon av uteserveringarn vid Nilen för en "apple shisha". Eller att tvinga Benjamin att elda kol mitt i natten för den delen.



Så när vi i söndags promenerade hem längs Kungsgatan och kände doften av vattenpipa mitt i Stockholm kunde vi inte annat än att slå oss ner på uteserveringen. Men mitt emot Konjukturinstitutet och med en vecka till löning fick det faktiskt bli tack och adjö till vattenpipan när den visade sig kosta 160 kronor. Detta kanske inte är ett rån i sig, men vi är vana vid att betala mellan 5-20 kronor för en vattenpipa. Men så fort nya pengar uppenbarar sig på kontot så gissar jag att vi snart sitter på uteserveringen på Kungsgatan med en vattenpipa och tänker tillbaka på varma Kairokvällar.

Kommentarer
Postat av: Klara

160 spänn! aj!

2009-05-20 @ 16:46:48
Postat av: Anna

Ja det var inte en familjär prisbild vad gäller vattenpipa!

2009-05-20 @ 20:30:30
URL: http://allteanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0