Ur tv-tablån



Kollade för andra gången på tv-programmet Drakarna i SVT. Och jag är fast. Inte så att jag gråter floder om jag missar nästa veckas avsnitt, men har jag väl zappat in på Drakarna så måste jag titta på hela programmet. Jag fastnar som sagt. Programmet går ut på att entreprenörer av olika slag får presentera sina affärsidéer och erbjuda fem pampar inom Sveriges näringsliv att satsa pengar i företaget i utbyte mot en ägarandel. Det låter ju ganska torrt som tv-underhållning men det är det faktiskt inte. Det är spännande. Man lyssnar på entreprenörernas presentationer och funderar själv om man skulle våga investera i affärsidén om man var gjord av pengar. Efter två avsnitt har jag redan investerat åtskilliga hundra tusen kronor i två olika (i min mening) lysande företag. Jag önskar att jag kunde servera en djuppsykologisk förklaring till denna fascination, men det kanske bara är så enkelt att det är härligt att leka med tanken att man har så mycket pengar att man kan förverkliga andras drömmar och idéer. Hur det än ligger till med den saken så är det ett faktum att Drakarna är en ny favorit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0