Magont



På väg för att hämta bilen sitter jag och min pojkvän på bussen. Längre fram sitter en kvinna på platsen precis bakom föraren. Hennes uppenbarelse (bakifrån) gör att jag kommer att tänka på Lena Endre. Så jag börjar skoja med min pojkvän och säger att om det är Lena Endre så borde jag få en present av honom, priset för Utmärkt kändisspaning typ. Vid Odenplan reser kvinnan sig upp, vänder sig om och går mot utgången. Och det är Lena Endre. Jag funderar allvarligt på att söka mig till Se och Hör. Och "Angelica", ironi, ironi.

Sen åker vi till Mariefred. Väl framme börjar jag leta efter kameran i min väska (jag hade ju lovat er en massa bilder). Men jag hittar den inte. Jag får panik. Det är nämligen inte min kamera utan min pojkväns. Den är ny och säkert inte särskilt billig. Så jag får panik. Skäms som en hund då jag tänker på att jag varit så vårdslös med något dyrt som inte tillhör mig. Jag får ont i magen. Försöker dock att inte ta ut allt i förskott och hoppas att den ska ligga hemma.

Vi tittar på utställningen (som var jättebra men alldelses för liten för att ens tillfälligt stilla mitt Karin Mamma Andersson-behov). Vi äter lunch och tar en sightseeing-runda i Mariestad. Men jag kan inte släppa tanken att kameran kanske är borta. På vägen hem ringer jag mamma och frågar om hon sett den hemma hos henne. Det har hon inte och paniken växer. 

När vi kommer hem letar jag igenom alla väskor och påsar. Men jag hittar ingen kamera. Gråten i halsgropen. Jag börjar fundera hur många tusenlappar detta kommer att kosta mig. Som en sista chansning ringer jag min syster för att fråga om hon sett kameran. Hon säger nej och jag inser faktum; inte bara får jag skämmas, jag blir otroligt fattig också. Men så säger hon "Vänta, här är den ju!". Och en gigantisk sten faller från mina axlar. Kvällen är räddad och jag känner sådan enorm tacksamhet mot min syster som hittade kameran och kunde trolla bort mitt magont.


Brolle promenerade på Linnégatan i eftermiddags.

Nu har vi precis ätit en underbar middag och ska träffa några kompisar på en bar i närheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0