Vad ska jag göra? Klaga



Jag mådde inte bra på jobbet idag och som tur var så hade Stockholm strålande väder, d v s nästa inga ville hänga i gallerior, så jag kunde gå två timmar tidigare från jobbet. Var hemma redan strax efter fem och sov sedan bort illamåendet i ett par timmar. B skämde bort oss som vanligt med middag och sedan gick jag och min pojkvän till Godot där vi tog en drink med E och A. Mycket trevligt. Men som vanligt var jag tvungen att avsluta kvällen ett antal timmar innan alla andra. Det är ju tyvärr så att jobbar man i butik så får man leva med att alltid jobba när alla andra är lediga. Jag kommer faktiskt inte ihåg när jag senast kunde slappna av och njuta av en lördagskväll eller en fredagskväll för den delen. Men jag är riktigt trött på att alltid bete mig som jag vore 35 år och småbarnsförälder. Jag är trött på att alltid behöva säga hejdå och få förvånade blickar. Jag är tröt t på att det är så här ALLTID och inte bara då och då. Det är inget undantag, det är en regel.

Nej, nu är klockan halv tolv och hög tid att sova.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Klaga du, men håll inte på och racka ner på vare sig 35-åringar eller småbarnsföräldrar (eller de som är både och). De jag känner ur dessa grupper är väldigt festliga. Det är väl snarare 25-åringar med hårt plugg och/eller dåliga jobbförhållanden som håller på sådär och kanske möjligtvis ensamstående småbarnsföräldrar då.

2009-05-31 @ 20:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0