En liten helg

Är det bara jag som känner att det var rikigt jäkla jobbigt att gå upp imorse? Jag kände mig trött och ledsen. Det var tungt helt enkelt. Kan ha att göra med alkoholförtäring tre dagar i rad, ändå var det inga mängder jag drack. Men det kan sänka humöret dagen efter i alla fall. Well, well. Egentligen borde jag vara sprudlande glad efter den här helgen som varit väldigt rolig, men det kommer kanske imorgon.

Tänk vad mycket en liten helg kunde bjuda på:
Drinkar på Le Bar Rouge i goda vänners lag, spotting av Titiyo och Helena af Sandeberg (i sällskap), vinglig promenad i klackar över Gamla Stans kullersten, varm choklad i soffan framför Scrubs frammåt småtimmarna med min pojkvän *2, en väldigt bra film på Stockholms filmfestival -The Worlds Greatest Dad, superb middag på Sjögräs och rolig pjäs på Teater Tribunnalen för att fira mamma, Folkbaren, Reisen, Gustaf Skarsgård, gjort en askungen från Skeppsbar, diskuterat med pojkvän om hur härligt det är att somna i soffan, somnat skavfötters i soffan, vaknat av att jag näranog spillde ut en halväten portion pasta med köttbullar och ketchup på tangentbordet när jag kom åt tallriken med knät 06.00, ångrat att jag somnade på soffan, städat mitt i natten, väckt pojkvän för att flytta honom till sängen, köpt en julstjärna, gjort en paj, varit på glöggkalas och ätit av 8 kg gris, bjudit pappa på enkel söndagsmiddag, kollat med ena ögat på en romantisk komedi, däckat.

Vad har ni gjort i helgen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0