Kaffedoktor


För en vecka sedan hade vi en reparatör här för allas älskade kaffemaskin var trasig. Han mekade lite och sedan fungerade den... i mindre än ett dygn. Så jag ringde honom igen och han kom och hämtade maskinen. Dagarna gick och mina kolleger blev mer och mer otåliga. Vi har ju en annan kaffemaskin också, men den är tydligen inte lika bra, den mal ju inte hela bönor... Ja, jag har ingen aning, jag dricker ju inte kaffe. I alla fall. Idag kom reparatören tillbaka med kaffemaskinen, installerade den och sa sedan "hej sålänge!". Vad då "så länge"? Vad menade han med det? Vet han att han måste komma tillbaka och laga den snart igen? Luriga, giriga kaffedoktor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0