Sjukbesök

Min underbara pappa kom på sjukbesök. Vi drack te, åt munk, choklad och citronkaka (ja, less is bore) och diskuterade lägenheten. Det gör vi alltid när pappa kommer hit. Pappa har nämligen alltid en åsikt när det kommer till inredning, renovering och konstruktion. Vare sig man vill eller inte så får man en grundlig genomgång av vad han skulle göra annorlunda med lägenheten om det vore upp till honom. Det kanske låter jobbigt, men det är det inte. För några år sedan hade jag nog sett det som kritik, nu blir jag bara glad att han bryr sig, att han engagerar sig. Sen ligger det många års erfarenhet bakom orden också så det finns ingen anledning att slå dövörat till.

Men nu har han gått och jag sitter ensam kvar och grubblar över om jag kommer kunna gå till jobbet imorgon eller inte. Jag hoppas verkligen det. Och så tänker jag att jag verkligen måste ta svininfluensavaccinet (trots grav sprutskräck) eftersom jag alltid blir flickvännen från helvetet när jag är det minsta sjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0