Tisdag morgon



Kollada baksidan av DN medan jag åt frukost. Inget regn stod det. Glad i hågen sätter jag på mig de puderrosa Acne-stövletterna, tittar mig i hallspegeln och känner att de är perfekta med den övriga outfiten. Klappar mig själv mentalt på axeln för att jag varit så förutseende och tittat på vädret innan jag valde att sätta på mig mockaskor. Kommer utanför porten och noterar på en gång att asfalten på gården är melerad av regn. Stannar upp, överväger att gå upp igen och byta skor, men det regnar ju faktiskt inte. Sätter mig på cykeln och är nöjd med att jag tydligen precis missat regnet, pjuh. Nära ögat. Cyklar längs Odengatan och har nästan glömt regn/mocksko-dilemmat. Svänger av vid Norra Real och det börjar regna. Inte duggregna, regna. Svär resten av vägen till jobbet och inser att så kallad planering kan dra åt skogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0