Coco Chanel







Coco Chanel var och är en stor modebildare. Hon skapade ett helt nytt mode med ny siluett, nya materialval och en sällan skådad elegans med små medel. En ny kvinnlighet kan jag till och med tycka. Hon är och förblir en sann modeikon.

Igår såg jag klart serien i två delar Coco Chanel -she conquered with style från 2008 (icke att förväxlas med Coco avant Chanel som går på bio nu). Med jämna mellanrum störde jag mig kolosalt mycket på filmens amerikanska sentimentalitet och övertydlighet samt på växlingarna mellan färg och svartvit journalfilms filter. Men serien var välspelad och det är ju svårt att inte inspireras av en person som Coco Chanel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0