Uppdatering

Bloggen har inte fått särskilt mycket uppmärksamhet den här helgen. Antar att jag varit upptagen med annat, för under inga omständigheter försummar jag bloggen med flit. Bloggen är ju min töntiga favorithobby. Så jag ska berätta vad som hänt de senaste dagarna som kompensation. 

Fredag kväll; Middag, vin och Idolfinal med C, A och O. Och hur vuxet är det inte att dricka amaretto och äta mörk choklad efter maten? Pluspoäng helt klart.

Lördag; Jag, pappa och min pojkvän körde ett maratonpass nere på båten. Byggde ställning och hissade upp presenning. Och åt kanelbullar och mackor från Jalles på bryggan i solen. Vi hade det riktigt bra, i alla fall tills jag klantade mig. Tänkte att lite våld löser allt och slängde hela min kroppsvikt bakåt i ett försök att få loss tampen jag höll i som hade fastnat. Istället så gick fästet av och jag föll med otrolig kraft i marken med min stackars högerhand som utsträckt för att ta emot. Detta resulterade i stukad hand och en rejäl svullnad. Det är till och med så illa att jag vaknadet upp en handfull gånger i natt för att handen värkte. Tyck synd om mig (det är okey att skratta skratta lite åt mig också).  

På kvällen mötte vi upp E och tittade på matchen (åtminstone hälften) på Arizona på Karlbergsvägen. Jag hade faktiskt aldrig varit där tidigare, men jag gillade det verkligen. I fortsättningen ska jag bara gå till ställen med högt i tak, det blir så mycket luftigare och mindre sunkigt. Och det är snyggare dessutom. Till saken, vi hade trevligt.

Söndag/idag; Sov ut. Tittade länge förundrat på min svullna hand. Åt frukost och det visade sig att det är extremt svårt att äta grapefrukt med en skadad högerhand. Promenerade ner på stan med boyfriend, lämnade tillbaka den svarta transparenta västen som jag köpte i onsdags (jag kom dram till att axelvaddarna hade fel form..). Köpte en jacka/lång kavaj istället. Vet inte om den är en keeper än. Tog T-banan till S:T Eriksplan, lunch på Vurma, en kort sväng till Åhléns för att köpa hårtoffsar, deo och mascara. Hem. Sov i soffan (favoritsysselsättning), världens kortaste träningspass (varför stänger gymet klockan sex på söndagar?). Nu middag och sen film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0