Och de ler ju aldrig



Ni måste inte hålla med mig, men finns det inte väldigt många tjejer (och säkert killar med för den delen, men detta inlägg ägnas åt tjejerna) som liksom aldrig är nöjda? Jag har känta, varit bekant med och stött på så många tjejer som på något vänster aldrig tycker att verkligheten är bra nog. Ingen kille är bra nog och framförallt ingen pojkvän, inget boende är fint nog, inget jobb verkar stimulera dem, inga kläder duger riktigt, de rynkar på näsan inför all mat och inget väder är bra. Ett ständigt missnöje och dräpande kommentarer om det mesta på löpande band.

Att se sådana tjejer ger blandade känslor. Jag blir på en och samma gång provocerad, tycker synd om dem och känner mig undrande. Är det bara en fasad eller är de så missnöjda med verkligheten? Och sitter de så högt på sina hästar att inget är fint och bra nog åt dem? Ja, ni märker säkert att jag är ambivalent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0