Sammanfattning

Nu har jag verkligen negligerat den här bloggen, jag vet. Det är absolut inte bra. Jag har varit för slapp helt enkelt. Jag hoppas ni förlåter mig, för nu är jag här i alla fall. Det som har håll mig upptagen sedan jag skrev sist är följande;


Direkt efter jobbet i fredags åkte jag och min pojkvän till IKEA. Jag var sjukt stressad eftersom vi ville ha två likadana byråer, som det enligt IKEAs hemsida bara fanns tre kvar av. Stress, stress. Men vi fick våra byråer, ett litet sidobord, påslakan och lite smågrejer. När vi sent om sider kom hem från IKEA, trötta och griniga, startade vi någon slags vansinnig monteringsverkstad hemma. När jag hade monterat en halv byrå bröt jag ihop och min pojkvän fick ta över. Men efter lite tv och choklad fick jag nya krafter och monterade sidobordet. Och nu är vi stolta ägare till två babyrosa byråer och ett knallgult sidobord... Ja, jag hör era nervösa skratt. Vardagsrummet är helt förändrat, det fick en helt annan karaktär. Det blev väldigt mycket... färg.

IKEA-inköpen ledde såklart till nya. För vi var ju tvunga att byta ut de rosa plädarna (det blev alldelses för mycket rosa) och köpa en ny grå pläd. Och den rosa liljan som stod i fönstret funkade inte heller längre. Men jag tror faktiskt det blev rätt bra. Har inte riktigt bestämt mig ännu, det är ovant att bo i ett så färgglatt rum, men jag tror jag gillar det. Så igår morse gick jag och O och köpte pläd och en sittdyna innan vi gick till Vurma för lunchdejt med B och S. Det var längesedan jag träffade dem och vi hade supertrevligt så jag gick därifrån med en härlig känsla i magen. Så ska det kännas när man träffat vänner.

Sen bar det hem för lite dammsugning o s v innan våra middagsgäster M och K kom. Det var vår första uppstyrda middag sedan vi flyttade hit och eftersom ingen blev matförgiftad eller liknande så hoppas jag det blir fler. Efter en väldigt trevlig middag kom E förbi, musiken höjdes och helt plötsligt var det hög tid att åka till festen hemma hos K och I. Mycket initialer, jag vet. Förlåt. Jag tycker det är lika störigt som ni, men jag vet inte om alla dessa personer vill figurera med namn i en blogg. Jag förstår dem, men jag förstår också att det blir lite irriterande som läsare. Men, men. Var var jag? Jo, vi tog en taxi till festen men jag blev tyvärr inte särskilt långvarig där.

Och nu sitter jag i soffan, har ont i nacken, magen och huvudet och tröstar mig själv med bloggen och gårdagens gino. Ja, det var väl det.


Kommentarer
Postat av: Klara

Åjaa! Jag älskar färg!

2009-10-25 @ 12:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0