Busy onsdag

Förlåt, förlåt och ursäkta för nada blogginlägg igår. Som jag nämnde i förrgår så var det en ganska fullspäckad dag igår. Men inte på ett stressigt och jobbigt sätt, utan på ett roligt vis. Jag hoppar över min jobbdag för jag betvivlar att det intresserar någon (fast som ni kanske märker så existerar den här bloggen främst för min egen skull). Hur som helst, vad mycket babbel det blev om ingenting. Kom till saken Anna. Vid tolvtiden kom min pojkvän och hans mamma och hämtade mig här på kontoret. Vi gick till den stora lunchmatsalen på Karlavägen 100, vilket gav mig en massa flashbacks från luncher med pappa som barn när han arbetade i Garnisonen. Av någon konstig anledning hade jag nog tagit för givet att det stället inte fanns kvar. Men det var precis samma upplägg och känsla som för över 15 år sedan. Babbel igen. I alla fall så åt vi en trevlig lunch och hade mysigt ihop i en timme innan det var dags för mig att gå tillbaka till jobbet.

Efter jobbet bar det av till Mariatorget och Södermalmspolisen för förhör. Spännande eller hur? Jag fick sitta i ett litet rum (med överfallsknapp, för man vet ju aldrig vad jag ska hitta på...) med en kvinnlig förhörsledare. Jag fick börja med att berätta vad jag mindes från händelsen den 25 juni och sedan ställde hon en massa frågor och skrev ihop mina svar till en någolunda sammanhängande berättelse. När förhöret var slut så berättade förhörsledaren att de antagligen visste vem gärningsmannen är och att det därför med stor sannolikhet blir rättegång. Men denna kan vi vänta oss blir tidigast i sommar, d v s ett år efter misshandeln. Tydligen så har åklagarna och domstolarna så mycket att göra att det är sådana väntetider man får räkna med. Ganska sjukt. Undra hur många utbrända åklagare Sverige kommer ha inom en snar framtid... Men å andra sidan var ju inte Polisen särskilt snabb heller, det var ju över tre månader sedan händelsen inträffade. Ja, ja.

Efter förhöret mötte jag upp O och vi tog en sväng på Nitty Gritty och Our Legacy. Provade en skitfin transparent väst på Whyred, men kände att jag inte egentligen behövde den typen av plagg. Såg en fin tunn Whyredkofta för 3400 kr och beklagade mig för min pojkvän att tjejkläder minsann är avsevärt dyrare än killkläder (han höll med!). Sen provade jag en hatt i en secondhand-butik men min pojkvän var inte helt såld på idén så jag höll mig från att slå till. Vi gick vidare till Brunogallerian och jag provade ca 100 Whyredplagg till. Blev kär i en klänning för 3000 kr men kände att jag inte behöver en till svart klänning. Tyvärr. Fast å andra sidan kan man väl aldig ha för många svarta klänningar. Eller kan man det? Jag är fel person att svara på den frågan det är ett som är säkert i alla fall. Det kliade i shoppingnerven och när vi tillslut kom till Weekday så hittade jag två plagg värda att slösa pengar på. Först och främst en stor melerad kofta så att jag för en gångs skull kan hålla mig någolunda varm i vinter. Och en svart transparent väst med axelvaddar. Är inte hundra procent säker på västen ännu, måste provad den tillsammans med kläderna i min befintliga garderob.

Sen sprang jag iväg för att hinna möta upp mitt middagssällskap, men jag tänkte berätta mer om det ikväll så at jag hinner ladda upp lite bilder från kvällen också.

Idag efter jobbet ska jag möta upp C. Vi har planerat in lite butiksbesök, middag och sedan utgivningsfest på PUB. Jag ser verkligen fram mot det, det kommer bli kul och det känns som det var hundra år sedan jag gick på stan med C. Nice.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0