He's a man

Martin undrade om min pojkvän läst någon manlig författare. Och det har han. Han läser otroligt mycket faktiskt, dock aldrig författarinnor som ni nu vet. Romaner, biografier, dokumentärt eller fakta. Han läser det mesta (skrivet av män). Men både vad gäller böcker och filmer känns det som det har blivit mer macho sedan vi träffades. Han vill bara se tecknade dokumentära filmer och Irakkriget och läser biografier om Stalin. Detta var inte lika utpräglad för fyra år sedan. Antingen så gör jag (och min kvinnlighet...) att han dras till dessa böcker och filmer, för att få balans i vardagen (det har vi ju pratat om tidigare här på bloggen). Eller så dolde han denna fabless för mig den första tiden av vårt förhållande. Jag har en känsla av att det har och göra med mig i alla fall. Enda sedan jag föddes känns det som jorden kretsat kring mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0