Jag är kallad till förhör



Förresten, har jag berättat att jag har blivit kallad till förhör hos polisen? Det har jag i alla fall. Jag ska dit på onsdag. Mitt första polisförhör, spännande. Jag berättade väl om misshandeln som jag och min pojkvän blev vittnen till på Hornsgatan (inte att förväxlas med de två tjejerna som vi träffade på Birger Jarlsgatan som blivit misshandlade)? En ynge och en äldre man med varsin aggresiv hund kom i luven på varandra och den yngre sparkade den äldre (hårt). För att göra en lång historia kort. Men det här inträffade för över tre månader sedan så jag kan villigt erkänna att jag inte kommer ihåg alla detaljer glasklart. Det skrämmande med detta är (förrutom aggressionen och våldet mellan två människor) att inse hur trögrodd polisorganisationen verkar vara. De kallar liksom till förhör över tre månader efter brottet inträffade. Tre månader. Hur värdefulla är vittnesmål som ges så lång tid efter händelsen? Vad kan man egentligen komma ihåg? Och hur länge ska brottsmisstänkta och brottsoffer behöva vänta på att polisutredning och eventuell rättegång är över? Jag tror jag är en skandal på spåren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0