Chanel



Ser ni Chanel-dokumentären på SVT? Så himla intressant. I dagens avsnitt fick man bland annat följa en 75-årig kvinna som gör alla Chanels kantband, vilket komplicerat hantverk. Inte undra på att klänningarna kostar skjortan. Och Karl Lagerfeldt, mannen, myten, syns äntligen i rutan.

Testade just min pojkväns näshårstrimmer. Vet inte om det fanns så mycket att trimma, men det var kul (min pojkvän skrattade också). Vi förbereder oss för lördagens stora fest kan man säga.

Och pappa var här (resultat; fyra nya krokar uppskruvade). Tänk att jag har en riktig handy man till pappa. Det uppskattar jag. Och tänk att allt verkar gå att fixa med lite tänstickor och lim.

Har ni tänkt på att jag är ledig imorgon också? Nä, jag trodde väl det. Men det är jag och det är toppen. Riktigt toppen. Jag ska köpa ljus och kanske en hatt. Känner ett stort sug efter en hatt, särskilt sedan jag provade Kajsas senaste huvudbonadsinköp. Så kanske blir det en hatt imorgon. Och så är det hundra småsaker att fixa inför inflyttningsfesten (jag jobbar både fredag och lördag så imorgon är sista dagen jag kan förbereda ordentligt). Ni kommer väl på inflyttningsfesten?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är alla läsare från bloggen bjudna?

Vad är adressen i så fall, jag vill gärna komma.

2009-09-10 @ 11:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0