Dag 4, Palma

Dagen efter bröllopet ställde vi klockorna lite senare och gick sedan ner och åt en fantastisk hotellfrukost och småpratade lite med de andra bröllopsgästerna. Sen tog jag en simtur i den 27-gradiga poolen innan det var dags att ta bilen till Palma. Kajsa skulle med ett plan till London och vi andra fick chansen att se lite av staden.


Graffiti på en bakgata i Palma. Kan någon förklara budskapet? Jag känner mig förvirrad.



Det var inte helt lätt att köra bil i Palma (jag gjorde det inte förståss eftersom jag inte har körkort), det var väldigt dåligt skyltat. När vi tillslut hittat hotellet och någonstans att parkera begav vi oss ut på jakt efter Miro-museet. Jakten var fruktlös så efter en stund gick vi till Pace de Major, satte oss på en uteservering och åt en tröstglass.


Place de Major.


Fina gatbrunnar hade de i Palma.







En liten dos kultur kände vi behövdes så ett besök i den stora katedralen fick fungera som substitut för Miro. Det funkade.


Katedralen.










Jag och pappa var självklart tvungna att spana in de stora segelbåtarna som låg i Palmas hamn. De var väldigt stora, något som inte riktigt kommer fram på bilderna.





Så. Där har ni min minisemester i bilder (och lite, lite ord). Vi hade fantastiskt trevligt och jag kan ärligt säga att norra delen av Mallorca var en av de vackraste platserna jag någonsin besökt. Jag kommer åka dit igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0