Det bådar gott för framtiden

Det har hänt! Det har äntligen hänt. Det som jag väntat på i över fyra år har äntligen inträffat. Som jag kämpat och argumenterat. Och nu har det äntligen gett resultat, min pojkvän har läst en roman av en författarinna. Han har tagit sig igenom en bok skriven av en kvinna. En samtida författarinna dessutom. Jag ser det som en stor seger och ett framsteg för mänskligheten i allmänhet och honom i synnerhet. Det bådar gott för framtiden tycker jag.



Vad han läste? Joyce Carol Oates Våld -en historia om kärlek. Som han förövrigt inte tyckte var särskilt bra. Men det är mindre intressant, det viktigaste är att den är skriven av en kvinna och min pojkvän har läst den. Vilket genombrott.

Kommentarer
Postat av: Mattias

hahahhahahhaha! jag dör.. bästa inlägget någonsin.

2009-09-30 @ 22:49:37
Postat av: martin

har han läst någon av en man då?

2009-09-30 @ 23:02:18
Postat av: Anonym

Varför ska man läsa nått skrivet av en kvinna?

2009-10-01 @ 01:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0