Revolutionary Road



Jag och min pojkvän gick och hyrde Revolutionary Road igår kväll. Antingen var det en väldigt bra film eller så hade jag låga förväntningar som överstegs. Det är rätt praktiskt att ha låga förväntningar, livet blir ju rätt kul då. Men det var nog en rätt bra film oavsett. Kate Winslet var brilljant som vanligt och Leonardo DiCaprio var överraskade som klippt och skuren för rollen som Kates make. Eftersom jag grät floder är den mycket sevärd, tror jag.

Det är en skrämmande tanke att man kanske inte alltid kommer tycka och vilja samma saker som den man älskar. Och att det ibland inte finns några kompromisser.

Kommentarer
Postat av: Julia

Den här filmen är en öm punkt i mitt förhållande.

Jag älskade den och Björn hade mage att kalla den "dålig" för att den inte var tillräckligt underhållande! Jag blir arg så fort jag tänker på det. Den var så fin och skrämmande.

2009-09-29 @ 12:12:40
URL: http://www.douglasfirs.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0