Flickan som lekte med elden



Efter jobbet (och en kort vända till Taco Bar) såg jag och några kolleger på Flickan som lekte med elden, den andra filmen baserad på Stieg Larssons millenium-triologi. Jag hade absolut inga höga förväntningar. Jag har varken läst böckerna eller sett den första filmen. Dessutom hade jag känslan av att detta inte var min typ av film. Men det var delvis fel, för fy tusan vilken spännande film. Jag satt som på nålar i två och en halv timme. Dialogen kanske inte alltid var den bästa, men det var nog den första svenska film jag sätt som lyckas vara spännande och inte bara ett töntigt försök att vara amerikansk action. Men lite för mycket våld. Som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0