Stockholm Art Center, please

Ni vet ju att gallerian Souk på Drottninggatan har stängt. Finanskris och sen var konkursen ett faktum. Men det är historia. Vet ni vad som kommer där istället? Om mina källor är välinformerade kommer de smälla upp en gigantisk MediaMarkt där. Mitt i city. Tydligen så är fastighetsägaren tysk och vill ha en enda stor (tysk) hyresgäst på ytan. Jag tycker inte riktigt det är okey (alltså inte att vara tysk...). Det finns tillräckligt med sådana affärer på Kungsgatan (OnOff, El-Giganten, Expert, PC-City o s v). Ska vi ha tråkiga elaffärer på de mest attraktiva butikslägena? Behövs de just där? Vad ska turisterna tro om oss? Var ska det riktiga Stockholm ta vägen? Tvingas de roliga affärerna o s v ut till Kungens Kurva nu eller?

Jag kräver ett typ Stockholm Art Center där Souk en gång fanns! Är ni med mig?

Kommentarer
Postat av: fia

Självklart är jag med!

2009-09-27 @ 14:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0