Nu kör vi!



Kläder, kläder, kläder. Och skor, skor, skor. Det är allt man behöver här i livet (kanske funkar överdriven ironi bättre än subtil dito på vissa läsare...).

På bilden ovan ser ni min del av vår garderob. Mest svart och lite blått och grått samt några färgstarka undantag. Jag hävdade ju i ett tidigare inlägg att kläder säger något om personen som bär dem. De säger något om vem man är och vem man vill vara, hur man vill bli uppfattad av andra människor. Men vad säger min kläder om mig? Vad vill jag att de ska säga om mig?

Det är otroligt svåra frågor, ej att jämföra med hur mänskligheten ska nå världsfred, men det här inlägget (och den här bloggen) handlar inte om några verkligt stora frågor. Tänkte bara klargöra det eftersom missförstånd ständigt uppkommer. Nu kom jag från ämnet. Kläder var det. Och vad jag vill signalera med mina kläder. Jag vet ärligt talat inte. Jag antar att allt egentligen handlar om att jag vill känna mig bekväm och fin. Svårare än så är det nog inte. Jag vill nog att min kläder ska signalera att jag är intresserad men att jag inte slaviskt följer alla trender. För mig är trender en inspirationskälla, inte en manual. De allra mest "hippa" kläderna/stilarna är ändå inte snygga i mina ögon. Inte på mig i alla fall. Att ständigt vara hipp överlåter jag med glädje till andra. Jag har varken tid eller lust att vara först med varje liten trend. Jag vill bara känna mig bekväm och snygg i det jag har på mig. Jag vill känna mig som Anna, inte som någon annan.

Som ni märker har jag inte så mycket intressant att skriva om min klädstil, så ni kanske vill hjälpa till? Skriv en kommentar till detta inlägg och berätta varför kläder/skor/accessoarer är viktiga eller oviktiga för er! Eller skriv och berätta vad jag faktiskt signalerar med mina kläder. Eller skriv att allt är "ordbajsande av skit" som en läsare så intelligent uttryckte det häromdagen. Eller skriv vad ni saknar i klädaffärerna just nu. Eller berätta vilken färg som är absolut fulast på kläder. Skriva vad som helst, ämnet är kläder/mode/trender/stilsignaler.

Kan jag ordbajsa så kan ni, så skriv något!

Kommentarer
Postat av: O

Röd är sällan en snygg färg på kläder...

2009-09-02 @ 22:12:31
Postat av: Tara

hej! jag tycker också det är svårt med kläder, jag brukar oftast också klä mig i ganska neutrala färger, men idag har jag på mig en turkos kofta till mitt gråa linne och svarta kjol, till det har jag ett turkost skärp i midjan. vad skulle du säga att det här sa om mig? jag tycker det är så svårt att placera mig. Jag kan tillägga att jag har gråblå ögon. tack på förhand, jag hoppas du kan hjälpa mig!

2009-09-06 @ 15:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0