Hej konsument

Jag provar på DN På stans klassiska test "Hej Konsument" i brist på annat. Varsågoda.

Bästa promenad: Hagaparken alternativt vasastan-söder. Är inte så kräsen.
Favoritförort: Vet inte... Det är kul att promenera och titta på funkisvillorna i Mälarhöjden.
Favoritgata: Dalagatan.
Favoritdrink: GT, VT. Pappa gjorde en perfekt Dry Martini i påskas.
Äter lyxmiddag på: Äter inte lyxmiddag.
Här bjuder jag mamma på middag: Nu får jag dåligt samvete... Men i födelsedagspresent fick hon bland annat en middag på Sjögräs. 
Här bjuder jag pappa på middag: Dåligt samvete igen...
Bästa mikromaten: Havregrynsgröt och popcorn. I övrigt använder jag faktiskt ytterst sällan micron.
Fikar gärna på: Vurma.
Bästa lunchställe: Vardag- Spring, helgdag- brunch på Hasselbacken eller Haga Forum.
Bästa kaffet: Min pojkväns, dricker nämligen inte kaffe, men luktar gärna på det.
Bästa baren: Gillar bland annat Reisen, Allmänna Galleriet, Godot, Gondolen och Epok (I är en brilljant bartender). Gillar det mesta, men sunkhaken har jag växt ifrån.
Senaste teaterföreställning: Svejk på Teater Tribunalen.
Senaste utställningen: Carnegie Art Award på Konstakademin.
En bra gå bort-present: Vin eller blommor. Traditionellt och lite tråkigt.
Favoritlyxartikel: Taxiresor. Och Body Shops shower gel, dyr men dryg.
Läser just nu: Gomorra av Roberto Saviano (ska ju till Italien i juni).
Läser helst: Bäcker, modetidningar och kärleksförklaringar.
Favoritråvara: Havskräfta.
Favoritfärg: På vad? På kläder så är svaret svart, blått och nude. Om det gäller inredning så måste jag säga vitt, grått och blått. Så sammantaget; blått antar jag.  
Favoritmärke: Återigen, på vad? Kläder -Acne (fast jag inte passar i det).
Favoritskor: Om jag hade råd- Marni (se föregående inlägg). Annars har jag ju ett hemligt kärleksförhållande till Zaras skor.
Dricksprocent: Runt 10-15 % beroende på service och kvalité.
Modeförebild: Chloé Sevigny. Och alla som vågar.
Motionerar: Har för första gången i mitt liv gymkort!
Det dyraste jag har köpt: Lägenhet.
Favoritprodukt på Apoteket: Ansiktstvålen i rosa pumpflaska.
Lyssnar på: Är faktiskt mer eller mindre allätare på musikområdet.
Bästa förfestmusiken: Allt som är pinsamt att gilla. Alternativt house.
Senast gnolade: Robyn "Be mine", passar bra när det regnar.
Dansar helst till: se "Bästa förfestmusiken".
Senast köpta skivan: Måste ha varit klezmer-skivan i Krakow. Man köper ju aldrig skivor numera.
Mitt sämsta köp någonsin: Secondhandkläder som jag ska sy om, vilket nästan aldrig händer att jag gör, som i sin tur leder till att plagget aldrig används. Har dock blivit bättre.
Senaste impulsköp: En slips till min kille.
Senaste fyndet: Mina favoritunderkläder på rea.
Senaste secondhandfyndet: Två par jeans, ett par shorts, en skjorta, ett par skor och serien Middlemarch på DVD för sammanlagt 60 kronor, Hammenhög IF Loppis såklart.
Mode jag aldrig vill se igen: Jeans instoppat i strumpor var ett lågvattenmärke, annars brukar jag kunna svälja det mesta.
Värsta huvudbonaden: RNB-hatten är nog faktiskt värre än truckerkepsen tror jag.
Bästa huvudbonaden: Pälsmössan har varit ovärderlig den här vintern. Annars gillar jag hattar.
Favoritaccessoar: Ringar. Stora ringar.
Transportmedel: Benen, cykeln, bussen eller taxi. Jag har mycket att välja på.
Återvinner: Tidningar, pappers-, plåt och plastförpakningar samt glas. Och så pantar jag såklart.
Hejar på/håller på: Min familj.
Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Läser eller tjuvlyssnar.

Är det något annat ni vill veta? Ställ en fråga i kommentarsfältet i så fall!

Kommentarer
Postat av: bobby

läser helst bäcker



det är humor

2010-04-17 @ 14:53:31
Postat av: kajsa

meh vaddå nude? nude e det ju bara om man e vit

2010-04-20 @ 15:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0