Modern kommunikation

         

Alex Shulman undrar vad man tror att man åstadkommer genom att gå med i diverse grupper på Facebook
. Én berättigad fråga. För vad tror folk kommer hända om de går med i gruppen "Vi som tycker att Fredrik Reinfeldt är lik Alfons Åbergs pappa”? Men jag tror att Alex har missuppfattat fenoment Facebook och grupperna som bildas där. Jag är inte med i gruppen "Kan den här soptunnan få fler fans än Fredrik Reinfeldt?" för att jag tror att gruppen gör någon skillnad i valet i september, jag är nog snarast med i gruppen som ett ställningstaganade, en positionering. För att berätta att jag inte sympatiserar med Moderaternas politik. Och det är nog lite så Facebook fungerar i stort, det handlar inte om stordåd eller livsavgörande saker, det handlar om att berätta vem du är och var du står. Bara så du vet, Alex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0