Den dagen kastanjen slår ut är jag långt härifrån

              

 

Igår morse, medan snöstormen härjade utanför fönstren, läste jag ut Den dagen kastanjerna slår ut är jag långt härifrån av Bodil Malmsten. När jag väl hade vant mig älskade jag språket som var tätt och snabbt som en enda lång tanke i huvudpersonens huvud. Huvudpersonen, Maurice, är en medelålders halvalkoliserad, sexmissbrukande skådespelare som genom sina ständiga svek har förlorat både sin fru och sin dotter och som försöker ta sig igenom livet och teaterrepetitionerna. Läs.


Kommentarer
Postat av: oscar

lästips:



http://books.google.se/books?id=XAQIYFnMSk0C&dq=toby+young&source=bl&ots=qi_ugXoQhE&sig=lIbpMtSoDTEGQH2tocOMkLzZj2U&hl=sv&ei=glWCS5yJJov7_Abji9ntBg&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=3&ved=0CBUQ6AEwAg

2010-02-22 @ 11:00:32
Postat av: kojs

men alltså kommer du ihåg seglingssemestern när jag läste den. bah helt katatonisk och bölande, aahhh måste läsa om nån gång

2010-02-23 @ 00:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0