Fan, fan, fan

En romantiserande bild för att inte spä på eländet.

Vem är det som försöker driva mig till vansinne? Vem? Jag pratar om minusgraderna och snön såklart och undrar vem tusan det är som bestämt detta..? Vem?!

Nu har jag bott i samma gamla vinterstövlar sedan november och det är inte ok, inte ok alls. Jag kräver annat väder, skovänligt väder, klackvänligt väder. Och vårjackor, älskade vårjackor.

Folk pratar om den kallaste vintern på 100-år och minusgrader februari ut med acceptans i rösten. Hur är detta möjligt? Jag funderar starkt på att gå i sandaler till jobbet imorgon, oavsett. Idag bestod revolten i en blommig blus, men hur mycket märktes mitt uppror när man är tvungen att ha den tjocka koftan stängd även inomhus... Trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0