Mer komplimanger åt folket!

Äntligen inne på blogg.se, de verkar hålla på med uppdateringer och allt har varit hejkon bacon i över en vecka. Lite irriterande som ni säkert förstår.

Ikväll har jag och min pojkvän hängt med B, te, snacks och samtal om jobb och filmvåld upptog det mesta av vår tid. Som ALLTID är det så härligt att träffa B, det är en vän som inte slipper undan i första taget! Vi fick även en komplimang för hur vi har inrett lägenheten, vilket fick mig att tänka på att man gör sådant alltför sällan. Ger folk komplimanger vill säga. Om någon vän har gjort något bra, har något fint på sig eller kanske har fixat ett trivsamt hem så känns det ofta så självklart på något sätt. Och man tror inte att de behöver höra det, man antar att de vet att t ex klänningen de har på sig är snygg. Inte behöver man väl säga det till dem? Men det är ju inte det som är poängen eller hur? Förhoppningsvis tycker de ju själva att t ex deras hem är trivsamt, snyggt eller originellt men vem tycker inte att det är kul att höra att även andra uppskattar det man gjort, tycker att klänningen är snygg eller blir inspirerad av ens inredning? Alla uppskattar komplimanger. Det ska jag försöka komma ihåg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0