Semlor är semlor



Årets första godkända semla ligger nu i magen (Konsum-semlan för någon vecka sedan räknas absolut inte). Och om några timmar ligger där två semlor och skvalpar. Tössebageriet och Jalles provsmakas idag. En handfull personer på jobbet ville hellre ha semlor med vaniljkräm än vanliga semlor... jag vet inte alls om jag gillar detta. Semlor är semlor. Punkt slut. Eller? Men berätta vad ni tycker i de här viktiga frågorna!

Ska/har ni ätit några semlor idag?

Var finns Stockholms godaste (köpe-)semlor?

Och är det verkligen ok med semlor med vaniljkräm?

Hit me.


Kommentarer
Postat av: B

Semlor ska vara semlor med massor med mandelmassa o grädde i en fluffig bulle. Stans godaste hoppas jag få på Dalagatan ikväll! Har provsmakat o det gav mersmak.

/B

2010-02-16 @ 18:11:29
Postat av: Sanna

Sorry, det är jag som startat trenden med vaniljkräms-semlorna på jobbet. Gillar inte mandelmassa......

2010-02-17 @ 10:28:01
Postat av: Julia

1. Ja, åt en semla från xoco eller vad det heter på Rörstrandsgatan. (på fettistagen, är lite sen här men jag tycker att dessa frågor är så viktiga att de måste besvaras av mig ändå)

2. Tösse.

3. Nej, nej, nej. Inte under några omständigheter. Gillar man inte mandelmassa så gillar man inte semlor.

2010-02-18 @ 11:26:53
URL: http://douglasfirs.blogspot.com
Postat av: Anna

Det verkar råda delade meningar om semlor med vaniljkräm, intressant...

2010-02-18 @ 11:29:11
URL: http://allteanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0