Skönhetsskolan i Kabul

    

Nu ska jag berätta vad det var för bok jag inte kunnat slita mig från de senaste dagarna.

När jag var hos E på middag för ett par veckor sedan fick jag en bok med mig hem, Skönhetsskolan i Kabul av Deborah Rodriguez. Och den har jag sträckläst må ni tro. Varför den var så fängslande vet jag inte, kanske på grund av den enkla rättframma skildringen, att det var en sann berättelse som ligger nära i tiden eller kanske för att jag kände igen mycket av det författarinnan upplever i Kabul från mina månader i Kairo. Jag vet inte. Men det spelar kanske ingen roll. Den är otroligt fängslande. Är du det minsta intresserad av mellanöstern, starka kvinnor, gripande livsöden eller hjälparbete så bör du inte missa denna bok.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0