Desperate Houswife




Så här såg det ut igår när jag lekte hemmafru.

Strax bär det av ett par kvarter bort för knytkalas hos B (gud, det finns så många B:n i den här bloggen, jag förstår om ni blir förvirrade...). Förrutom en flaska bättre rödvin (det är ju fredag) tar vi med en paj. C tyckte att det får räcka med "matiga" sallader och jag är beredd att hålla med henne. Så det blev en paj som sagt. Inte för att det är särskilt avancerat det heller, men det tar i alla fall lite tid. Och igår var jag en riktigt hemmafru. Efter middagen gick jag och handlade, gick förbi mamma och sa hejdå till Kajsa, bakade paj och dammsugade (japp, på denna punkt är jag bestämd, jag kommer aldrig bli så vuxen att det kommer heta något annat...). Sen luktade det spenat/soltorkad tomat/feta -paj i hela lägenheten. Förvånansvärt rogivande med matos. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0