Bloggens födelse

Är ni skeptiska till bloggar? Är de bara utelämnande och innehållsmässigt tomma? Så kände jag också. Tills jag en dag tänkte om. Jag hade inte pluggat på ett halvår och saknade att skriva nått så oerhört. Även om akademiska texter inte går att jämföra med en blogg av det slaget jag skriver, varken vad gäller innehåll eller språk, så fyllde uppsatserna, hemtentorna och inlämningsuppgifterna samma behöv. Jag fick möjlighet att med skrivna ord uttrycka det jag ville. Valen är oändliga när man skriver. Och jag älskar verkligen att skriva (även om detta tyvärr inte betyder att jag har någon särskild talang). Men där stod jag, utan någon C-uppsats att skriva och med ett jobb som inte krävde ett enda skrivet ord från min sida. Och jag längtade efter att skriva. Så jag tänkte om. Bloggar fick duga och jag startade den här bloggen. Det kan vara en av de bästa omvärderingarna jag har gjort. Jag får möjliget att ordbajsa hur mycket jag vill. Varje dag. Och som bonus så finns det inget effektivare sätt att på daglig basis inse hur glad och tacksam man ska vara för sitt liv, inse hur bra man har det. När man tvingas skriva i ord hur gårdagskvällen varit så slås man ofta hur roligt/mysigt/trevlig man har haft det. Det ska inte underkattas. Bloggen fyller mitt behov av att skriva och har faktiskt gjort mig gladare.

Kommentarer
Postat av: fia

Härligt att du gillar att skriva. Jag gillar att läsa det du skriver.

2010-01-17 @ 22:10:34
Postat av: B

Det gör jag med! /B

2010-01-17 @ 22:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0