Liten frågestund

Så var det dags för de riktiga frågorna. Och svaren. Varsågoda.

C:
eftersom ingen annan frågar kan du få tre frågor jag fick häromdagen på jobbet:

hur sätter man på en kondom?
hur slickar man en tjej?
hur vet man om någon gillar en?

lite att bita i, kanske kan starta en sexspalt?

På fråga ett och två så säger jag pass. Eller nej, jag säger testa dig fram och gå på känsla! Fråga "the lucky one" om hjälp kan nog också vara bra.

Fråga tre är den klurigaste och mest intressanta frågan tycker jag. Låt mig tänka... Jo, jag skulle säga att det inte t ex finns några subtila tecken o s v, man vet om någon gillar en för då visar eller säger den personen det. 
När jag var yngre var jag jämt kär, i en den ena en den andra. Och kärleken underblåstes av diverse "säkra tecken" som jag tyckte mig kunna se. Det kunde vara en blick, en tvetydig mening eller en (antagligen omedveten) beröring. Det kunde vara vad som helst. Men
poängen är att jag ville hitta tecken, jag ville att personen skulle vara kär i mig. De var de aldrig, för då hade det hänt något. En kär person är ANGELÄGEN, den vill ses, den vill vara mer än vänner och den personen kommer visa detta. Är detta inte uppenbart så är personen inte intresserad. Så enkelt är det tyvärr även om det många gånger har varit smärtsamt att inse.
Så mitt svar till alla som t ex dejtar någon men inte vet vad den personen känner; om du behöver undra så är personen tyvärr inte intresserad. Ganska krasst, men jag tycker det stämmer. Summa summarum; lev inte på hoppet, utan försök gå vidare.
Antagligen finns det även omogna personer som försöker spela svåra, men lyd mitt råd i alla fall, de är inget att ha hur som helst.

Och på fråga fyra så är svaret nej, jag tror inte jag ska starta en sexspalt. Misstänker att jag skulle vara urusel på det, mest för att jag skulle bli alldeles för generad.

Klara:
frågor: Ska vi bowla snart? Eller spela biljard?

Ja, jag och O ska bowla igen på söndag, häng på vet ja!

B:
ja, jag är nyfiken på svaren på c:s frågor igår! :D och sen undrar jag varför alla skriver en färg som sin facebookstatus helt plötsligt. ett sammanträffande eller vad är det jag har missat under de två veckor jag varit frånvarande från facebook?

Det är något kedjebrevs-aktigt, man ska skriva färgen på sin BH och sedan uppmana sina tjejkompisar på Facebook att göra detsamma. Jag förstår inte poängen, kanske jag har blivit alltför gammal...

Som ni ser var det inte så många frågor att besvara, men jag tycker det var väldigt kul i alla fall. Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: carolina

Ok, eftersom anna passade lite på mina första frågor så har jag bra lästips här:



Film om hur man sätter på en kondom:

http://www.umo.se/Sex/Skydd-mot-konssjukdomar/Hur-satter-man-pa-en-kondom/



Hur man slickar en tjej:

http://www.umo.se/Sex/Munsex/

http://www.umo.se/Sex/Kathet-och-hur-man-har-sex/Vad-brukar-vara-skont-for-tjejer/

http://www.umo.se/Sex/Kathet-och-hur-man-har-sex/Hur-har-tjejer-och-killar-sex-med-varandra/

http://www.umo.se/Sex/Kathet-och-hur-man-har-sex/Hur-har-tjejer-sex-med-varandra/



umo.se är världens bästa sida!

2010-01-08 @ 15:11:47
Postat av: Nenna

Åååh!! Det där med "om man behöver undra så är nog personen inte intresserad" är så jävla sant!!

har du läst boken he's just not that in to you?! Läs den! Den är så bra och TUSEN gånger bättre än filmen! Filmen är bara skit!

Kram

2010-01-08 @ 15:24:13
URL: http://sugarandguns.blogspot.com
Postat av: Anna

Till Carolina: Bra att du ger alla undrande lite handfast info!



Till Nenna: Visst är det värdelöst när man hoppas trots att det för alla andra är uppenbart att killen/tjejen inte är intresserad?! Och tack för boktipset!



Till EvaEmma: Ja, det är väl märkligt! Roligt att du gillar bloggen tycker jag!



Kram på er allesammans.

2010-01-08 @ 15:49:26
URL: http://allteanna.blogg.se/
Postat av: Klara

Jo du har skött dig fint! Vi frågeställare ska bli fler å jag ska "avancera" lite till nästa gång ;-)

2010-01-09 @ 10:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0