Om ni vill lära känna mig lite bättre

Eftersom det inte direkt svämmade över av frågor här på bloggen (ursäkta att jag gnäller, men är bloggen verkligen så uttömande?) så har jag letat upp en lång lista med frågor åt mig själv. Varsågoda.

SENASTE:
Dryck: Varm choklad ur kaffemaskinen här på jobbet, är helt otroligt beroende...
Telefonsamtalet: Försökte få tag på min pojkvän för att påminna honom om att hänga upp tvätten som jag la i imorse.
SMS: Senast skickade? -Till min pojkvän. Och senast inkomna -från min pojkvän.
Sång du lyssnade på: Typ ett år efter alla andra lyssnar jag på Halo med Beyoncé.
Gången du grät: Frustrationsgråt i måndags eller tisdags. Att gråta är min grej, it´s what I do.




HAR DU NÅGONSIN:

Har någon varit otrogen mot dig: Inte vad jag vet. Hoppas det aldrig händer.
Ångrat något: Jag ångrar ofta att jag inte vågar satsa mer och tro på mig själv.
Förlorat någon speciell person: Jag har aldrig förlorat någon som stått mig riktigt nära men när min systers kompis dog var det kämpigt i alla fall. Och då och då kommer jag på mig själv med att sakna min morfar väldigt mycket trots att vi inte stod varandra speciellt nära. Han var en speciell person som jag hade velat ha kvar i mitt liv längre.
Varit deprimerad: Ja det skulle jag nog säga, hade en period för ca fem år sedan som var tuff.
Varit så trött att du somnat sittandes: Ta mig till en fest och jag kommer sova! Fast jag har blivit bättre på den punkten sedan jag fick normala arbetstider.


ÅR 2009 HAR DU:

Lärt känna en ny person: Jag kanske inte har lärt känna någon på djupet, men nya arbetskamrater och bekanta har jag fått.
Fått ditt hjärta krossat: Ja, på sätt och vis fick jag det, men det behåller jag för mig själv.
Skrattat så att du har börjat gråta: Ja, det var en ganska träffande fråga. Jag har nämligen en tendens att när jag skrattar mycket börjar jag gråta, fast på riktigt. Ibland ligger glädje så nära sorg och jag vet oftast inte varför jag lipar.
Insett vilka som är dina äkta vänner: Vissa har överraskat positivt och andra negativt.
Fått reda på att någon har pratat om dig: Om man säger så här. Jag tycker själv att det är en lustig liten historia att jag vet vem "KTH-filuren" (ni vet, hon som skrev ogrundade och taskiga kommentarer här på bloggen förrut) är... Undra vad jag någonsin har gjort henne?
Pussat någon: Min pojkvän har fått åtskilliga pussar, men även mamma, pappa och Kajsa kan få sig en puss på kinden om andan faller på. Och igår fick faktiskt hunden Molly tre kindpussar "like the french do"...



BLANDAT:
Hur många barn vill du ha: Helst två, men hellre ett än tre.
Har du några husdjur: Nej, inga egna men eftersom jag växt upp med Molly så måste jag ändå nämna henne.
Vill du ändra ditt namn: Ibland kan jag tycka att Seriges vanligaste namn, Anna, inte är så kul. Men något annat skulle kännas konstigt.
Vad gjorde du under din förra födelsedag: Jag hade ett litet kalas på min mammas gård.
Senaste gången du träffade din pappa: I mellandagarna, strax innan han åkte ner till Skåne. Men vi pratade i telefon igår kväll!
Vad gör dig irriterad just nu: Att min pojkvän är ett pluggmonster, jag vill umgås!

OM DIG:
Stjärntecken: Kräfta. Och ja, jag är känslig och familjekär.
Skolor: Rödabergsskolan, Matteus, Östra Real, Stockholms Universitet, Gotlands högskola.
Höger eller vänster: Vänster, of course.

DIN FÖRSTA:

Operation: Brusten blindtarm.
Vaccination du minns: Alla. Värst var stelkrampen i fyran, ingen mamma eller pappa att hålla i handen.
Förälskelse: Första RIKTIGA förälskelsen var nog faktiskt i min nuvarande pojkvän.
Alkohol du drack: Starkcider i Hagaparken på Valborg i åttan (tror jag), vägade knappt dricka något men fick ändå för mig att jag var full...

DIN FRAMTID:
Vill du ha barn: Ja, inshalla.
Vill du gifta dig: Ja, men jag har aldrig haft en bild i mitt huvud om hur omständigheterna ska vara, ingen tanke om "drömbröllopet". Men jag tror mig veta att jag vill ha ett ytterst litet bröllop, klarar inte av att vara bekväm i centrum inför en massa folk.
Karriär i åtanke: Jag vill hitta en yrkesmässig plats där jag trivs.

VAD ÄR BÄST MED MOTSATTA KÖNET?
Läppar eller ögon: Ögon. Snälla ögon.
Kramar eller pussar: Underskatta inte kramar!
Yngre eller äldre: Några år hit eller dit spelar ingen roll. Min pojkvän är två år äldre än jag, det tycker jag funkar utmärkt.
Romantisk eller spontan: Hos det motsatta könet är kompinationen att föredra, men om jag måste välja så får han gärna vara spontan så kan jag stå för romantiken.  
Snygg mage eller snygga armar: Kunde inte bry mig mindre.
Tatueringar eller piercingar: Helst oförstörd, men vem bryr sig om man är kär?
Känslig eller inte: Lagom.
Ragg eller förhållande: Förhållande, ragg får jag inte ut någonting av.
Bråkstake eller tveksam: Konstig fråga... Vad menas med tveksam? Om de menar eftertänksam, rationell och lugn så väljer jag det. Bråkstakar går bort. 

            

HAR DU NÅGONSIN:
Kysst en främling:
Är det en främling trots att man har pratat i några timmar? I så fall, ja.
Haft sex på första dejten: Nope.
Har du blivit arresterad: Nej och låt det förbli så.
Dissat någon: Inte medvetet i så fall.
Gråtit när någon dött: Ja, det är väl klart.

TROR DU PÅ:
Dig själv: Njä... jag önskar jag hade mer av den varan. Var kan man köpa det?
Kärlek vid första ögonkastet: Nej, jag måste nog lära känna personen först.
Att kyssas på första dejten: Om det känns rätt så varför inte?
Änglar: Mina närmaste är mina änglar.

SVARA ÄRLIGT:
Tror du att det är möjligt att vara trogen hela livet ut: Ja.
Vad kan du verkligen inte leva utan: Min familj.


Kommentarer
Postat av: Anonym

men hallå du hade ju faktiskt 4 frågor att svara på vad hände med dem?

2010-01-08 @ 11:49:22
Postat av: EvaEmma

Haha, gillar att du har tagit reda på vem som skriver elaka kommentarer på din blogg, det brukar jag också göra. Alltid intressant att veta vem som är avundsjuk på en ;)

Men varför hittar sådana psychon alltid på något som ska få dem att verka vettiga? Typ "KTH" eller någon yrkestitel som de inte alls har. Så pinsamt. Anonyma bloggkommentarer är alltid från losers.

Din blogg är fin!

2010-01-08 @ 15:22:06
URL: http://www.evaemma.se
Postat av: Anna

Till EvaEmma: ja, visst är det märkligt! Va roligt att du gillar bloggen! Jag gillar din ju!

2010-01-08 @ 16:26:42
URL: http://allteanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0