Lady Chatterleys älskare



Nu har vi sett klart Lady Chatterleys älskare. Jag läste ju nyligen boken så jag satt konstant och jämförde filmatiseringen med boken. Och den var ganska trogen den litterära förlagan, men vissa detaljer (både av större och mindre vikt) utelämnades. Trots detta var filmen hela två timmar och 40 minuter lång. Dessutom, och detta störde jag mig verkligen på, så var filmen på franska! Inget ont om franska som är ett otroligt vackert språk, men det blev ju lite konstigt att boken som utspelar sig i England med brittiska huvudpersoner blir en film där alla talar franska. Och jag har ju läst boken och hört alla dialoger i mitt huvud på brittiska. Nåväl, skådespeleriet var i toppklass och historien går ju inte av för hackor så jag är ändå nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0