The Reader



När min pojkvän började känna sig klar med sin hemtenta igår kväll så gick vi och hyrde film. Valet föll på The Reader med Kate Winslet, en film som fått mycket bra recentioner. Dessutom tittade videokillen oss djupt in i ögonen när vi skulle betala och sa "Det är en väldigt bra film..." med allvarlig min. Så förväntningarna var höga.  Och Kate Winslet var bra som alltid, de andra skådespelarna med för den delen. Men jag hade hoppas på mindre Hollywood-produktion och mer förståelse. Vissa saker gjordes övertydliga och skulle poängteras i klipp efter klipp, medan andra saker (de mer intressanta aspekterna) lämnades utan att publiken gavs en möjlighet att förstå motiven. Går jag inte på specifika exempel är jag rädd att jag förstör filmen för er, för den är trots detta mycket sevärd.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0