En arbetslös onsdag

Hej hörrni!

Idag har jag också hunnit med ganska mycket. Jag och mamma promenerade till hennes jobb imorse där jag scannade diverse arbetsgivarintyg, examensbevis o s v. Skönt att ha allt sådant uppdaterat när man skickar in anställningsansökningar. Pratade även med min mammas kollega som eventuellt, eventuellt kan ge mig arbete i en vecka framöver, så håll tummarna. Det vore helt perfekt. Men jag ska inte ta ut någon seger i förskott.

Sen gick jag med något lättare steg hem från mammas jobb (och plockade blommor på vägen, glädjerus månne?) för ett kort pitstop hemma innan jag gick vidare ner på stan för att uträtta diverse ärenden åt pojkvänen. Det är verkligen skönt att ha något att göra (och röra på sig) när man är arbetslös.

Väl hemma igen har jag sökt ett jobb och förberett mig för mötet på Arbetsförmedlingen imorgon (jag bävar redan..).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0