"Typ" arbetslös

Efter att ha varit arbetslös i exakt tre hela dagar hade jag redan anpassad mig så till den milda grad till ett slappt liv utan fasta tider att jag tyckte det kändes en aningens stressigt att idag jobba på förmiddagen OCH gå på möte på Arbetsförmedlingen på eftermiddagen... Jag tror jag ska lägga till "anpassningsbar" i mitt personliga brev!

Det var i alla fall jäkligt skönt att jobba idag. Jag har kommit fram till att jag älskar att jobba (kanske inte den roligaste insikten när man är arbetslös, men det inger trots allt hopp inför framtiden då jag antagligen har minst 40 yrkesverksamma år framför mig).

Mötet på Arbetsförmedlingen var som jag misstänkte helt värdelöst för mig. Det började på riktigt skolmanér med att en närvarolista skickades runt där man skulle skriva namn och personnummer (redan där ville jag gå därifrån och aldrig komma tillbaka...) och fortsatte med över en timmes tjat om att man aktivt måste söka jobb för att få a-kassa (som jag mitt pucko inte ens är med i, så det kändes inte det minsta relevant).

Men hörrni, jag har en viktig sak kvar att göra idag... (trumvirvel) nämligen... (trumvirvel) söka jobb!

Kommentarer
Postat av: Tove

Ja usch man känner sig som en liten unge när man är på arbetsförmedlingen..inte kul.

2010-06-11 @ 10:12:09
URL: http://tovelicious.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0