Lying, cheating bastards



Nu måste vi ta ett allvarligt snack. Jag har tänkt länge på en sak, ni har säkert uppmärkammat det också. Nämligen mansbilden som framställs i populärkulturen. Jag är så jävla trött på den. Jag är trött på den för den förstör. Det är en rätt taskig mansbild som framställs, eller hur? Håller ni med mig? För det är minsann inte många böcker, filmer, tv-serier, pjäser o s v som inte innehåller en otrogen man, en våldtäkt, en mansgris o s v. Listan kan göras lång.

Personligen känner jag mig rätt skadad av detta (skratta om ni vill, men jag är faktiskt allvarlig). Jag har så otroligt lätt att leva mig in i böcker, filmer o s v (det är väl därför jag gråter till var och varannan film och ibland skrattar högt när jag läser en bok). Det som händer i böcker och på filmer är inte verklighet, men det är exempel på saker som kan hända i verkligheten, så tänker jag i alla fall.

Ta de tre senaste böckerna jag har läst till exempel (klickar du på kategorin Litteratur till höger så ser du vilka jag talar om). De innehåller bland annat notorisk otrohet, våldtäktsförsök, manligt översitteri, misshandel m.m. En schysst man får man leta efter i dessa böcker. Och inte är facit bättre om jag ser en film eller slår på TV:n.

Det känns som jag kämpar i en satans uppförsbacke. Hur tusan ska man kunna slappna av i ett förhållande när man ständigt matas av media och i populärkulturen med bilden att män inte går att lita på? Kalla mig lättpåverkad, för det är jag, men jag har svårt att inte bli berörd av denna mansbild. Är det någon som känner som jag?

Kommentarer
Postat av: martin

jag håller med.

2010-03-05 @ 12:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0